1r - ITINERARI SUMMEM: "COM ÉS QUE ENS CAUEN LES DENTS?"

 L'alumnat de 1r comença un nou itinerari d'aprenentatge!


Avui l'alumnat de primer ha rebut un vídeo d'una dentista que ens ha demanat ajuda. Resulta que últimament molts nens i nenes que van a la consulta no tenen una bona higiene bucal i els hi cauen molt les dents... La mare de la Paula, la dentista, ens ha demanat si podem fer alguna cosa per ajudar-la i fer conscients a tots els infants. Després de veure el vídeo, hem estat conversant i aportant molta informació. Ens han sortit molt dubtes, ja que hi ha molts c
ompanys i companyes de primer se'ls mouen les dents o ens cauen...i com és? Per què? No tenim una bona higiene?

És per això que ens preguntem:

"COM ÉS QUE ENS CAUEN LES DENTS?"

Ho descobrirem al llarg d'aquest trimestre!

1. Com és la boca per dins?  

Després de parlar i fer hipòtesis sobre la pregunta; "Com es que ens cauen les dents?", vam dur a terme l’estructura cooperativa el foli giratori contestant aquestes preguntes: 

- Com és la boca per dins? 
- Totes les dents de la meva boca són iguals?
- Quantes en tinc? 

Per fer l'activitat, vam seguir les instruccions següents:

1. L’alumne/a 1 haurà d’agafar el «foli giratori» i començar a escriure la seva aportació.

2. Els altres alumnes (alumnes 2, 3 i 4) haureu d’estar pendents del que l’alumne 1 escriu i de corregir-lo, si és necessari. Tot l’equip és responsable del que s’ha escrit en el «foli giratori», no només de la seva part, ja que el que s’avaluarà és el resultat final.

3. L’alumne/a haurà de passar el «foli giratori» al company del costat seguint la direcció de les agulles del rellotge i, llavors, l’alumne 2 haurà de continuar el text amb la seva aportació.

4. I així successivament fins que tots els membres de l’equip hi hagin participat i fins que l’activitat plantejada s’hagi acabat.

Per acabar, els i les portaveus han comentat les aportacions de l’equip i hem anat anotant els coneixements previs de l’alumnat. A continuació podeu veure tot el procés.


2- Què els hi passa a les nostres dents quan mengem pa?


Les mestres ens han portat pa i hem anat al pati a fer l'experiment.

Primer de tot hem fet prediccions sobre el què podria passar i el que feien les dents.

Seguidament ens hem menjat el pa i hem estat observant quin era el procediment que seguia la nostra boca i les dents.


Hem après que:

- les dents tallen
- els ullals esquincen
- els queixals trinxen

3- Com hem buscat informació sobre el tipus de dents?


Aquests últims dies hem après moltes coses sobre les diferents dents.

Els alumnes de primer amb les tablets hem fet recerca d'informació i hem pogut accedir a nous aprenentatges, a través d'una p
àgina que les nostres mestres ens han recopilat la informació.

Us compartim l'enllaç perquè també podeu descobrir coses sobre les dents: https://summempiacaldes.wixsite.com/lesdents

4- Fem maquetes!

Aquests últims dies l'alumnat de primer ha creat unes maquetes de la boca.

La proposta de fer una maqueta gegant ens ajuda a representar les diferents parts de la boca, les diferents peces de dents i les seves funcions.


5- Com és una dent per dins? 

L'alumnat de 1r seguim investigant i fent recerca d'informació sobre les dents a través de la pàgina web, que les nostres mestres ens han recopilat la informació.

Aquesta vegada hem recercat informació de com són les dents per dins.

Finalment, hem dut a terme una estructura cooperativa: el foli giratori.



6- Experimentem!

Aquesta setmana hem seguit investigant com era una dent per dinsPer entendre-ho millor les mestres ens han proposat fer una petita exploració.

Ens van portar un ou dur i ens van preguntar si creiem que era semblant a una dent?

Vam estar pensant semblances i diferències, creant hipòtesis. Finalment vam obrir l'ou dur per dins per observar com era i si tenia similituds o no.

Ens vam adonar que tenen més similituds del que pensàvem inicialment.


7- Kahoot!

Els alumnes de primer ja fa molts dies que estem investigant "Com és que ens cauen les dents?"


Per saber si estem aprenent moltes coses, les mestres ens han preparat un Kahoot




El Kahoot és una eina que representa un concurs. Ens projecten unes preguntes amb quatre possibles respostes, dels quals només n'hi ha una de correcte. Els alumnes, organitzats en equips cooperatius, som els concursants. Tenim l'ipad per respondre quina és la resposta correcte. Així podem anar veient si aprenen o ens cal reforçar alguns aprenentatges. 

Ha estat molt emocionant!!!

8- Preparem una entrevista!

Els infants de primer ens hem estat preparant per fer una entrevista a una persona experta sobre les dents i la boca, a una dentista.



Per pensar què podíem preguntar vam realitzar l'estructura cooperativa 1-2-4. 
  1. Primer, de manera individual, escrivíem en un paper una possible pregunta.
  2. Seguidament per parelles en triàvem una o en creaven una de nova afegint les idees en comú.
  3. I finalment repetien el mateix procés però amb l'equip de 4, amb el grup cooperatiu.
A continuació teniu el recull del procés de creació de les preguntes. 


9- Fem l'entrevista a la dentista!


Fa uns dies els infants de primer ens vam preparar per fer una entrevista a una persona experta sobre les dents i la boca, a una dentista, la mare de la Paula. 

Primer de tot vam pensar per grups cooperatius quines preguntes podíem fer a la dentista. Finalment vam escollir aquelles que recollien la informació més necessària i important. L'entrevista va ser una gran oportunitat per acabar de conèixer i aprendre més coses sobre les dents i la cura que hem de tenir d'elles.

Vam estar molt contents i agraïts de poder compartir aquest moment.
Et donem les gràcies!


10- Dissenyem un mural!


Per acabar i plasmar tots els coneixements, cada grup ha creat un mural que explica: "Què podem fer per tenir les dents sanes?"





Comentaris